Facebook schimba sigla corporativa pentru a distinge produsele de aplicatia principala

Acum cateva luni a aparut, in premiera, stirea conform carora cei de la Facebook planuiau sa isi puna amprenta asupra celor doua servicii pe care le detin, Instagram si Whatsapp. In cele din urma, se poate spune chiar ca cele doua servicii au ajuns putin mai populare fata de reteaua sociala. Daca nu mai cunoscute, atunci cu siguranta mai populare in sensul in care sunt mult mai apreciate de catre utilizatorii care le folosesc. As putea spune chiar ca diferenta este una ca de la cer la pamant. Tocmai pentru ca habarn-au un lucru important in toata aceasta ecuatie, si anume acela ca cele doua servicii apartin de Facebook. Evident ca nu aveau cum sa stie, totusi. Potrivit unui sondaj, doar 29% dintre americani stiu de faptul ca Instagram si Whatsapp apartin de Facebook. 

In Romania, banuiesc ca procentajul e cu mult mai mic, estimez undeva pe la 5% in cel mai bun caz. Gen, imi amintesc la acel beef dintre Selly si Vlad Munteanu pe YouTube-ul romanesc, ca se legase Selaru de versul cu “Fara voi, YouTube-ul devine cel mai bun loc, Vlad il detine” (fereasca sfintii). Abia atunci s-a gasit sa caute Selaru de cine apartine YouTube si din ce data. Si cu ocazia asta, i-a invatat ceva si pe copiii aia de pana in 14 ani care se uita la el, ca din vlogurile si melodiile 5GANG nu prea au ce sa invete.

Revenind la subiect, acum cateva luni am auzit faptul ca reteaua sociala avea de gand sa redenumeasca aplicatiile. Astfel incat acestea urmau sa fie cunoscute drept „Instagram by Facebook” si „WhatsApp by Facebook”. Nu s-a inbtamplat acest lucru inca, insa se pare ca ar urma sa se intample cat de curand posibil. Iar noile denumiri nu vor aparea doar in comunicate de presa si in materiale de marketing, ci si in magazinele de aplicatii (Google Play si AppStore) si sunt sigur ca utilizatorii fi incantati de lucrul asta. Zuck is everywhere, memento part 1. „Vrem sa fim mai clari in privinta produselor si serviciilor care fac parte din Facebook.”, spunea acum 3 luni Bertie Thomson, o purtatoare de cuvant a Facebook.

Acum, se mai face o schimbare in acest sens. Logo-ul celor de la Facebook urmeaza sa primeasca o actualizare. Luni, gigantul social media a declarat ca isi schimba logo-ul corporativ de la unul care este sinonim cu principalul sau program de Facebook și site-ul web, într-unul care poate face o mai buna legatura cu celelalte produse pe care le detine si opereaza. Adica Instagram, WhatsApp si Oculus. Ceva gen, sub icoanele aplicatiilor respective ar urma sa apara un “FACEBOOK” cu litere mari, in diferite culori depinzand de aplicatia pe care va aparea. Daca este vorba de Instagram, va aparea in culoarea mov sau portocaliu, iar pe Whatsapp va aparea in verde deschis. Extraordinar, cei de la Facebook isi fac simtita prezenta pe aplicatiile lor sa arate lumii intregi “cine e seful”.