Romania si tehnologia: tinerii si mediul online

Iti mai aduci aminte de vremurile in care toti tinerii se uitau la televizor la serialele preferate, dupa care ieseau din casa si jucau un fotbal in strada? Da, nostalgia anilor 2000, aceste vremuri nu mai sunt de actualitate. Acum din ce in ce mai multi tineri isi petrec timpul in casa, pe calculator, jucand jocuri sau folosind retelele sociale. Mai socializeaza cei care au putin mai multi bani fata de ceilalti, cand merg in cluburi, doar ca nu e nimic atat de senzational la a merge intr-un club mai nou. Bauturile sunt atat de scumpe incat daca vrei sa bei pana cazi sub masa trebuie sa platesti cel putin 200 de lei ca sa te imbeti cat de cat, muzica e lamentabila, iar daca ai si iesit la vanatoare, exista posibilitatea sa intalnesti una dintre acele tipe care beau toata noaptea pe banii tai si la final te lasa cu ochii in soare. Ca sa nu mai spun ca daca esti acel gen de student care merge in club imediat ce a dat de putini bani, atunci s-ar putea sa ai nevoie de provizii de pateu, paine de casa, zacusca. Si eventual, de o plasa frigorifica sau ceva ca sa le conserve destul de bine incat sa mai poti sa le mananci. Iar daca inca esti in liceu si stai pe banii parintilor, nu-ti face griji, exista poisibilitatea sa ajungi in aceeasi situatie intr-un viitor destul de apropiat.

In orice caz, accesul la internet a schimbat lumea pe care o stim azi si asta intr-un ritm extrem de rapid. Pe langa faptul ca a adus in prim plan unele personalitati de care nu s-ar fi stiut absolut nimic daca acestea nu aveau canale de YouTube si posibilitatea de a acumula destui abonati pe vremea in care internetul era o comunitate mai mica. Internetul mai este, de asemenea, motivul pentru care televiziunea clasica a pierdut teren în fata continutului online. Pana si din punct de vedere al continutului audio-vizual, precum seriale sau filme, avand in vedere faptul ca acum toata lumea prefera servicii de streaming precum Neflix, Amazon Prime, Hulu sau Disney Plus. Iar aceste lucruri se vad chiar si in Romania, care se conformeaza cu trendul occidental in aceasta privinta.

Cei de la Starcom prezinta o statistica in legatura cu modul in care s-au schimbat preferintele de consum ale romanilor in ultimii ani. Atat tinerii cat si adultii aflati la varste mai putin inaintate, au un comportament diferit atunci cand vine vorba despre consumul continutul de pe internet in comparatie cu cel livrat „clasic” sau la televizor. Iar Romania pare sa fie una dintre acele tari care dezvolta o relatie din ce in ce mai stransa cu tehnologia. Asta in ciuda faptului ca tehnologia in Romania este in urma din multe puncte de vedere. Macar exista acest interes ca romanii sa aiba acces la mai multe capitole ale tehnologiei, cel putin din punct de vedere online. Despre acea tehnologie offline care ar putea ajuta la dezvoltarea tarii nu voi vorbi azi.