Apple ar putea lansa un serviciu de gaming

Cu doar cateva zile inainte ca Apple sa introduca noul sau serviciu de video streaming, o schimbare dramatica in strategia companiei din Copertino in ceea ce priveste politica sa privind divertismentul digital, Google a facut un anunt propriu: va lansa o noua platforma de jocuri video, numita Stadia. Acesta reprezinta un salt major pentru Google intr-o industrie care ar putea ajunge la o valoare de 174 miliarde de dolari pana in 2021. Si potrivit analistilor, Apple nu este cu mult in urma din acest punct de vedere.

“Noi credem ca Apple vor fi urmatorii [n.red care vor lansa o platforma de gaming]”, a declarat Daniel Ives, director al companiei Wedbush Securities, pentru Business Insider atunci cand a fost intrebat despre potentialul Apple pe piata jocurilor video. “Este, intr-adevar inceputul a ceea ce ar putea fi o oportunitate masiva de crestere, avand in vedere ca multe jocuri se concentreaza din ce in ce mai mult pe platforme cloud si streaming.”

Cu sau fara lansarea Google Stadia, presiunea ca Apple sa se indrepte pe piata jocurilor video exista de mult. Acest lucru se datoreaza faptului ca jocurile ar putea servi drept un element important in strategia generala a serviciilor Apple, avand in vedere eforturile companiei de a-si diversifica eforturile pe piata tehnologiei, potrivit lui Gene Munster, partener al Loup Ventures si analist Apple de multa vreme. Veniturile din servicii precum Apple Music si App Store sunt din ce in ce mai importante pentru companie, deoarece aceasta incearca sa compenseze pe cat posibil scaderea vanzarilor de iPhone. In momentul de fata, insa, presiunea ca Apple sa intre in domeniul gaming-ului este mult mai mare, avand in vedere rivalitatea de lunga durata dintre Apple si Google, care mai nou se extinde dincolo de piata telefoanelor mobile.

Ideea ca Apple ar putea intra in industria de jocuri video a iesit la suprafata in ianuarie, atunci cand Cheddar a raportat ca Apple lucreaza pentru a dezvolta un serviciu de gaming, cu abonament, care ar permite accesul la un pachet de titluri pentru un singur pret. Conform raportului respectiv, Apple este in primele etape de dezvoltare a unei astfel de platforme si se spune ca a discutat conceptul cu dezvoltatorii inca din a doua jumatate a anului 2018.

Inca o motivatie pentru compania din Copertino ar fi faptul ca decizia Google de a lansa platforma Stadia o lasa pe Apple ca una dintre putinele companii mari fara o participatie majora pe piata de gaming, iar cei de la Newzoo estimeaza ca valoarea jocurilor de pe noul serviciu de gaming al Google va creste de 134.9 miliarde de dolari in 2019 la 174 miliarde in 2021. Microsoft si Sony domina de mult piata de jocuri video, si pana si Facebook si-a indreptat atentia spre gaming, prin lansarea castilor Oculus. Amazon a achizitionat, de asemenea, Twitch in 2014, o platforma de streaming pentru jocuri video, care a facut vedete din gameri precum Tyler Blevins, mai bine cunoscut sub numele de Ninja, care isi difuzeaza sesiunile de jocuri precum Fortnite in fata a zeci de mii de spectatori.

Astfel, exista posibilitatea suficient de mare ca Apple sa intre in aceasta industrie, din nevoia de a-si suplimenta veniturile odata cu scaderea in vanzari pe care o inregistreaza iPhone.