Cateva dintre postarile mai vechi ale lui Zuckerberg au disparut de pe Facebook

Vineri, publicatia Business Insider a anuntat ca Facebook a sters, in mod accidental, unele dintre cele mai vechi postari vechi de pe platforma retelei sociale ale lui Mark Zuckerberg, inclusiv cele din 2007 si 2008. “Acum cativa ani, unele postari ale lui Mark au fost sterse din greseala din cauza erorilor tehnice. Munca necesara pentru a le restabili ar fi fost vasta si nu a fost un succes garantat, asa ca nu am facut-o”, a declarat un purtator de cuvant al Facebook. Purtatorul de cuvant a spus ca multe dintre postarile vechi ale lui Zuckerberg despre Facebook pot fi inca gasite pe blogul companiei si in redactia sa. Si cei de la CNET au vizitat profilul de pe Facebook al lui Zuckerberg si au s-au asigurat ca postarile directorului executiv al retelei de socializare pe care acesta le facuse in 2007 si 2008 nu mai sunt disponibile.

In aprilie 2018, mesajele pe care Zuckerberg le-a trimis altor persoane au disparut in mod misterios din inbox-urile Messenger. Asta pentru ca Facebook a eliminat mesajele CEO-ului din motive de securitate, aplicand o funcție de stergere automata similara cu cea a lui Snapchat. “Dupa ce e-mailurile celor de la Sony Pictures au fost hack-uite in 2014, am facut o serie de schimbari pentru a proteja comunicarile directorilor nostri”, a declarat un purtator de cuvant Facebook la vremea aceea, prin e-mail. “Acestea includ limitarea perioadei de pastrare a mesajelor lui Mark in Messenger. Am facut acest lucru in deplina conformitate cu obligatiile noastre legale de a pastra mesajele”. In ciuda faptului acesta, cei din conducerea retelei de socializare au mers atat de departe incat sa conceapa un un tabel “Public Notes” pe pagina principala Facebook, dupa ce BI a notat ca mesajele vechi de pe blog sunt extrem de  greu de gasit. Cu toate acestea, postarile timpurii de pe Facebook ale lui Zuckerberg au reprezentat inca o parte importantă a istoriei companiei – absenta lor face mai dificila intelegerea gandirii sale in spatele deciziilor cheie. De asemenea, nu este cea mai buna decizie luata de CEO-ul Facebook intr-un moment in care criticii au subliniat reticenta lui Zuckerberg de a iesi in evidenta, avand in vedere controversele cu care s-a confruntat compania in ultimii doi ani, si care par ca nu se vor mai opri prea curand.

Compania, care a fost implicata intr-o serie de scandaluri despre confidentialitate si securitate, se concentreaza mai mult pe mesaje private si continuturi efemere. Este tactica celor de la Facebook pentru a-si recastiga o parte dintre utilizatorii care au parasit platforma in urma scandalului Cambridge Analytica, si de a impiedica alte plecari. Era imposibil ca reteaua sociala sa nu aduca noi politici in ceea ce priveste o confidentialitate mai sporita pe platforma sa. Cu toate acestea, Facebook pare disperata sa-si spele imaginea patata de scandalurile in care a fost implicata in ultimii ani, apeland la o multime de metode pentru a arata faptul ca se lucreaza la un fel de “reformare” a platformei. Si sunt o multime de utilizatori care nu si-au pierdut increderea in reteaua sociala in ciuda acestor fapte.