Google stimuleaza stirile locale in reproiectare, deoarece guvernele iau in considerare impactul Big Tech

Google sporeste prezenta stirilor locale intr-o reproiectare a agregatorului sau de stiri, parte a unui nou efort de informare de calitate pe care reprezentantii gigantului motor de cautare l-au dezvaluit in cursul zilei de miercuri. Noul design va include o coloana care prezinta stirile locale in functie de oraș, a spus compania intr-o postare pe blog care marcheaza cea de-a 20-a aniversare a serviciului sau de stiri. Oamenii vor putea alege din ce oras ar dori sa vada stiri sau acestea vor fi completate pentru vizitatori, ceea ce este o modificare semnificativa si care ar putea imbunatati foarte mult platforma motorului de cautare. Google spune ca informatiile despre locatie provin de la locuința unei persoane sau de la locul de munca din Google Maps sau din setarile IP ale dispozitivului. Brad Bender, vicepresedinte departamentului pentru produse referitoare la stiri, a declarat ca cautarile de stiri locale au crescut de trei ori in ultimii cinci ani, atingand varful in timpul pandemiei de COVID-19.

Reproiectarea vine intr-un timp in care atat cei de la Google, cat si Facebook si alte mari companii de internet, se confrunta cu critici tot mai mari pentru daunarea jurnalismului local si consumul de dolari publicitari. Pe masura ce publicatiile de stiri au inceput sa se mute din ce in ce mai mult in mediul online, mulți s-au bazat pe Cautarea Google pentru a genera trafic catre site-urile lor. Acest lucru a facut ca publicatiile sa depindă partial de cei de la Google, care insa nu ai fost intotdeauna cei mai transparenti atunci cand vine vorba despre modul in care au fost eliminate anumite surse de pe pagina principala sau la motivul pentru care s-a luat aceasta decizie. Google si alți giganti web se confrunta cu o legislatie din ce in ce mai mare in intreaga lume pentru a plati furnizorii de stiri pentru povestile pe care le apar pe site-urile lor. Australia a adoptat o lege la inceputul acestui an care cere ca Google si Facebook sa plateasca editorii pentru continutul pe care l-au prezentat in cadrul platfomei. 

Si nu este singura tara care a luat o astfel de decizie in privinta celor de la Google. Si Canada a introdus o legislatie similara doua luni mai tarziu, spunand ca actualul ecosistem digital a dus la inchiderea a 450 de institutii media intre 2008 si 2021, sporind neincrederea si cresterea dezinformarii. Acestea fiind principalele provocari cu care se confrunta cei de la Google atunci cand vine vorba despre platforma lor de cautare, lucru devenit din ce in ce mai aparent in ultimul timp. Reproiectarea incearca sa abordeze plangerile conform carora Google si colegii sai raspandesc informatii greșite. Google News pe desktop ofera o sectiune extinsa de verificare a faptelor pentru a oferi cititorilor mai mult context. Sectiunea include o evaluare verificata din partea organizatiilor independente. Multe dintre noile functii prezente pe desktop vor continua sa fie adaugate pe mobil pe tot parcursul anului, spun cei de la Google.

Noutatile Google News le ofera utilizatorilor o personalizare mai mare, permitandu-le utilizatorilor sa vada stiri bazate pe subiecte specifice, cum ar fi afaceri, divertisment si sport. Este similar cu modul in care Yahoo permite utilizatorilor sa organizeze povesti pentru ei. Da, Yahoo inca este un serviciu care mai este folosit la scara larga, dar nu neaparat ca motor de cautare si nu neaparat in zona Europei sau a Statelor Unite. Cei de la Google spun ca produsele sale de căutare si stiri trimit utilizatorii pe site-uri de stiri de 24 de miliarde de ori pe luna, iar compania spune ca acorda prioritate editorilor de informatii de calitate.