Netflix nu va fi parte din serviciul Apple

Netflix nu va face parte din noul serviciu de streaming al Apple, potrivit directorului executiv al companiei, Reed Hastings. Vorbind cu reporterii la birourile Netflix din Hollywood, Hastings a declarat ca “preferam sa-i lasam pe clientii nostri sa urmareasca conținutul serviciului nostru” si ca cei de la Netflix au ales sa nu se asocieze cu serviciul Apple. Acest lucru nu este intocmai o surpriza uriasa, avand in vedere faptul ca noul serviciu de streaming al Apple ar putea deveni noul rival al celor de la Netflix, acest serviciu urmand a include pachete de abonamente pentru stiri si reviste digitale, dar si pentru emisiuni si filme.

Intr-adevar, aparitia acestui serviciu poate fi considerata drept o “incursiune” a Apple in domeniul streaming, iar compania americana are o reputatie pentru rapiditatea cu care reuseste sa se adapteze pe o noua piata, dovada fiind popularitatea iPhone-ului in domeniul smartphone-urilor in ciuda faptului ca majoritatea companiilor de pe piata telefoanelor mobile au o vechime mai mare decat Apple in productia de telefoane mobile.

Cu toate acestea, intr-un studiu realizat de Bloomberg, Goldman Sachs anticipeaza ca cel mai bun scenariul in cazul serviciul video Apple ar fi ca acesta sa pastreze in continuare un numar “probabil destul de mic” de abonati. Astfel, adaugarea a 20 de milioane de abonati la 15 dolari pe luna pana in 2020 nu ar creste veniturile companiei decat cu 1%. Reprezentantii Aple au raspuns acestor predictii cu argumentul, ironic, ca dupa calculele lui Sachs, un “produs Apple News, care costa 10 dolari pe luna pentru un abonament, ar adauga doar 0,4 procente din punct de vedere al veniturilor. Desigur, argumentul logic este ca aparitia acestui tip de servicii ar putea sa intareasca legaturile utilizatorilor cu dispozitivele iOS, dar Hall susține ca, in ciuda faptului ca popularitatea iPhone-ului a crescut considerabil in ultimii ani, acest lucru “este putin probabil sa influenteze semnificativ linia de baza a Apple”.

Credem ca Apple planifica un eveniment de lansare pentru noul serviciu de streaming pe 25 martie, judecand dupa invitatiile cu titluri sugestive pentru urmatoarea sa conferinta de presa, eveniment anuntat saptamana trecuta, afirmand pur si simplu: “It’s Show Time”.

In ciuda faptului ca am mai avut ocazia de a vedea emisiuni realizate de Apple, bugetele care depasesc 1 miliard de dolari pentru acest serviciu par sa sugereaze ca cea mai recenta incursiune a Apple in lumea creatiei de continut va fi mai mult ambitioasa decat pana acum. Chiar si asa, omiterea Netflix de la noul serviciu de streaming ar putea fi de ajuns pentru a cauza dezabonarea unora dintre telespectatori, avand in vedere ca o gramada de abonati asteptau o colaborare cu Netflix pentru acest nou serviciu de streaming.

Cu toate acestea, evenimentul din 25 martie ar putea sa nu fie cu totul despre noul serviciu de streaming – astfel incat exista zvonuri conform carora Apple ar fi pregatita pentru a lansa AirPods 2 in cadrul acestei conferinte de presa, plus ca o multime de fani ai copaniei asteapta cu nerabdare pachet de incarcare wireless AirPower, cu toate ca ne indoim de acest lucru din cauza problemele pe care compania le-ar fi avut in legatura cu dezvoltarea dispozitivului.