Romania ramane fara autobuze electrice: orasele in care au fost anulate licitatiile

Multi romani spun ca tara noastra este inapoiata din punct de vedere tehnologic. Daca te afli printre acestia, probabil ca o sa citesti articolul asta cu gandul “nu ma asteptam la altceva”; daca nu, nu e ca si cum ai putea sa-i contrazici pentru ca aceasta este realitatea, in fond. Bine, nu doar din punct de vedere tehnologic, ci si ca infrastructura, mai ales avand in vedere faptul ca au trebut 12 ani de zile pentru inaugurarea autostrazii Bucuresti-Ploiesti, autostrada ce are 48 de kilometri. Ca idee, au trebuit 12 ani pentru inaugurarea a 48 de kilometri, in conditiile in care noul guvern promite construirea a 120 de kilometri de autostrada pana la finalul anului, iar organizatiile non-guvernamentale din domeniu sunt de parere ca Ludovic Orban ar trebui sa fie mai realist cand vorbeste despre astfel de cifre. Subiect mai mult sau mai putin off-topic, avand in vedere faptul ca autobuzele si, in general, reteaua de transport comun sunt parte din infrastructura.

Bine, faptul ca retelele de transport comun pun la dispozitie cetatenilor autobuze din anii 90 din Germania nu e un lucru nou. Macar sunt unele localitati in care s-au cumparat autobuze ceva mai moderne, avand in vedere faptul ca cele care au fost scoase din circulatie nu aveau nici macar sistemul de incalzire bine pus la punct, asa ca idee. “E mai frig in autobuz decat afara”, este o propozitie pe care am auzit-o de nenumarate ori, mai ales pe timp de iarna. Daca abia acum au inceput sa apara autobuze putin mai moderne si in traficul de la noi, asta inseamna faptul ca mai avem de asteptat mult si bine pana cand vom avea ocazia de a vedea un autobuz electric. Asta pentru ca, potrivit ultimelor cifre pe aceasta tema, o serie stufoasa de licitatii pentru achizitie au fost anulate.

Desigur, nu este un lucru surprinzator, mai ales avand in vedere mersul proiectelor de infrastructura in Romania. Doar ca tara noastra este una dintre cele care se confrunta cu poluarea la cote alarmante, ca tot veni vorba despre poluare acum ca planeta se afla in faza de incalzire globala. Este un program ecologic pe care tara noastra ar trebui sa-l urmeze, pentru ca i s-au acordat si banii necesari de la Uniunea Europeana cu acest scop. Cu alte cuvinte, sunt o multime de orase a caror licitatii de achizitie au fost anulate, in ciuda faptului ca exista fondurile europene necesare pentru materializarea unui astfel de proiect. In momentul de fata, au fost anulate licitarii pentru 253 de autobuze electrice, cu o valoare totala de aproximativ 578 de milioane de lei sau 120 de milioane de euro, conform unui raport realizat de Economica.net.

Printre esecuri se afla si primaria Capitalei, unde doamna Gabriela Firea a anulat cea mai mare licitatie de autobuze electrice din tara. Pe motiv ca, intre cele chinezesti si cele turcesti, nici unele nu sunt conforme. In orice caz, intrebarea ramane: se vor relua, in timp, aceste licitatii? Ca idee, mai jos e o lista cu toate orasele care au anulat astfel de licitatii.