TikTok creeaza noi vedete

Aplicatia TikTok este cel mai nou trend printre adolescenti. Si, in timp ce nu este suficient de popular ca YouTube-ul, a reusit sa aiba propria audienta de tineri plictisiti care sa produca din creatori de continut originali mari vedete ale internetului. Pe stilul vloggerilor gen PewDiePie, MrBeast, KSI, fratii Paul, care au inceput sa creeze continut for fun si au devenit mult mai comerciali de indata ce au observat ca incepeau sa aiba din ce in ce mai mult succes in randul tinerilor din intreaga lume. Felicitarii noi generatii pentru metodele sale de amuzament. Insa, revenind la subiectul cu creatorii de continut a caror faima creste ca de nicaieri pe aceasta aplicatie.

Unul dintre acestia, Gil Croes, obisnuia sa lucreze ca vanzator in Aruba, insa o facea cu la fel de multa tragere de inima ca romanii cand vine vorba despre orice inseamna munca. In schimb, el visa sa devina artist performant. Astfel, Croes si fratele sau mai mic, Jay, au inceput sa filmeze si sa editeze videoclipuri, sa le posteze pe Musical.ly, o aplicatie social media care a devenit mai tarziu TikTok. Videoclipurile au fost scurte – 15 secunde sau mai puțin – in care Croes dansa sau facea lip-synning, in timp ce isi contoriza fata si corpul.

Intr-un timp scurt, Croes si-a adunat si copii, exact asa cum au aparut o multime de politii ale YouTube-ului romanesc dupa Calinacho. Cu 18 milioane de fani, el este printre cei mai populari creatori ai TikTok. Croes a reusit sa stranga suficienti sponsori pentru a-si promova videoclipurile si muzica, iar acum traieste de pe urma castigurilor incasate din platforma social media. Suna cunoscut? Eu unul ma gandeam la Colo, si el lucrase pana sa isi “ia un job full-time la YouTube”.

“Nu am facut decat sa filmam o multime de videoclipuri si inainte sa ne dam seama, like-urile au inceput sa creasca si sa creasca”, a spus Croes, 25 de ani, despre brusca sa popularitate. “Totul s-a intamplat atat de repede si este ca si cum nu poti crede ce se întâmpla”. Croes si fratele sau se numara printre milioanele de asa-zisi artisti ale caror clipuri video scurte, off-beat, prezinta de cele mai multe ori sincronizare cu buze sau dansuri. Asta e factorul care a facut din TikTok una dintre cele mai populare aplicatii din social media. Exact la fel ca si YouTube si Instagram, un nou lot de mari influenceri atrage atenția publicului din întreaga lume si face aplicatiei un profit in valoare de sute de mii de dolari, daca nu si mai mult. In cinstea noii generatii.

Videoclipurile neautorizate au determinat utilizatorii sa descarce TikTok de peste 660 de milioane de ori anul trecut, depasind numarul de dati in care Instagram si Facebook au fost descarcate in perioada respectiva, potrivit companiei SensorTower, o firmă de analiza a aplicatiilor. Prin urmare, a devenit cu succes noul canc- adica, trend, al lumii social media. TikTok a depasit pana acum profitul de 1 miliard de euro. Iar la cum se misca lucrurile pe acea platforma, s-ar putea sa depaseasca YouTube in curand.