Zuckerberg sustine ca utilizatorii ar trebui sa ia propriile decizii bazate pe reclamele politice

Facebook este cea mai mare retea sociala din lume, iar acest lucru se pare ca ii ofera posibilitatea de a isi justifica o multime dintre actiunile sale intr-un mod cat se poate de basic. O companie mai mica ar fi fost lovita din toate partile (de catre autoritatile judiciare, nu de utilizatori, caci acestia lovesc tot ce prind, insa doar prin tastatura) pana ar fi intrat in faliment in cazul in care ar fi fost acuzata de asemenea practici. Iar acuzatiile s-ar fi dovedit reale. In cazul celor de la Facebook, au existat o multime de probe in mediul online, probe care au fost utilizate in instanta pentru a emite companiei acea amenda in valoare de 5 miliarde de dolari care a devenit un record mondial. Intr-adevar, este un record mondial cu care reteaua sociala se poate mandri, in afara de toate acele donatii la care cei de la Facebook ar fi ajutat prin simplul fapt ca au pus o platforma la dispozitia unor utilizatori interesati sa doneze. Adica, serios, nu trebuia sa-si asume acest credit avand in vedere faptul ca probabil ca nici unul dintre cei care se afla in conducerea companiei americane nu au participat la nici o astfel de donatie. 

In orice caz, atunci cand vine vorba despre Facebook si politica, situatia este una cat se poate de alarmanta, din mai multe motive. In primul rand, faptul ca cei de la Facebook ii vor lasa pe oamenii politici sa minta; cu alte cuvinte, reteaua sociala are un algoritm prin care poate verifica in ce masura este falsa o stire postata, insa acest algoritm nu se va aplica si pentru oamenii politici, care ar fi considerati din start ca fiind de incredere. In al doilea rand, reteaua sociala s-a aflat intr-o controversa de calibru pe tema alegerilor prezidentiale din 2016, reteaua sociala fiind acuzata de faptul ca ar fi permis rusilor sa se implice in politica interna a SUA. Twitter a dezactivat reclamele politice in vederea scrutinului prezidential de la anul, insa cei de la Facebook refuza vehement sa le urmeze exemplul rivalilor. 

La un moment dat, Mark Zuckerberg a tinut un discurs in Washington DC dupa saptamani in care a avut parte de critici puternice in legatura cu decizia firmei de a nu interzice reclame politice care contin falsuri. El a mentionat ca s-a gandit la interzicerea tuturor reclamelor politice pe platformele sale, ca cei de la Twitter. Insa a declarat faptul ca el personal este de parere ca aceasta miscare va favoriza politicienii care sunt la putere in momentul de fata si pe cei avantajati de catre mass-media. Ceea ce este un argument irelevant avand in vedere faptul ca acesti politcieni investesc cel mai mult in reclame, prin urmare vor fi favorizati si de catre Facebook. Acum, Zuck sustine ca utilizatorii ar trebui sa fie suficient de inteligenti pentru a lua decizii singuri in baza reclamelor politice pe care le vad pe platforma de socializare. Cu alte cuvinte, le cere sa gandeasca singuri stiind ca mare parte dintre acesti utilizatori nu sunt in stare sa reziste manipularii colective.