Uber concedieaza 400 de angajati ai companiei. Criza continua

Se pare ca la Uber nu se mai termina sub nici o forma criza care a inceput odata cu intrarea companiei pe sistemul de oferta publica. Cel putin acest lucru se intelege din faptul ca serviciul de ridesharing a luat, recent, decizia de a concedia in jur de 400 de angajati ai diviziei sale de marketing, in încercarea de a reduce costurile, potrivit unui raport scris de cei de la The New York Times. Aceste stiri apar pe parcursul unei perioade cutremuratoare… pentru Uber, in timp ce aceasta incearca usor usor sa se acomodeze cu schimbarile prin care trece dupa ce a devenit, recent, companie publica. Doar ca pentru unele companii este mai usor sa se adapteze anumitor schimbari decat pentru altele. 

“Multe dintre diviziile noastre sunt prea mari, ceea ce creeaza o muncă care se suprapune, creeaza multi proprietari de decizii neclare si pot duce la rezultate mediocre”, a declarat directorul general al Uber, Dara Khosrowshahi, intr-un e-mail către personal, potrivit Times. Da, scuza tipica capitalistului industrias. Mai bine spuneai din start ca nu ai bani sa mai platesti o divizie, se intelegea unde voiai sa bati. In fine. “In calitate de companie, putem face mai mult pentru a mentine bara ridicata si așteptam mai mult de la noi insine si de la ceilalti. Asa ca, pur si simplu, trebuie sa ne revenim.” In teorie, un lucru de genul e extrem de usor, insa, practica ne omoara. Iar asta de cateva luni bune. Conform informatiilor oferite de cei de la Times, concedierile au fost anuntate in cursul zilei de luni si vor avea loc in mai multe birouri ale Uber din intreaga lume. Cei 400 de angajati reprezinta aproximativ o treime din departamentul de marketing al companiei, care se ocupa de promotii de curse, reclame si de promovarea serviciului in social media. In total, Uber are aproximativ 25.000 de angajati, potrivit inregistrărilor la Comisia Securitatii si Schimbului a Statelor Unite.

Uber a cunoscut un inceput stancos atunci cand a venit vorba de tranzitia sa la noul statut de companie publica. Atunci cand a fost emisa initial oferta publica, in mai, stocul sau a scazut cu aproape 8%. De atunci actiunile sale s-au ridicat în jurul prețului său de 45 USD. Compania a vazut, de asemenea, trei membri ai consiliului de administratie, impreuna cu ofițerul sau de functionare si directorul de marketing, plecand dupa ani de zile de colaborare. Cei de la Uber au spus ca a redeveni o companie profitabila nu va fi usor. “Ne asteptam ca cheltuielile noastre de exploatare sa creasca semnificativ in viitorul previzibil si s-ar putea sa nu obtinem rentabilitate”, a spus compania intr-un proces de reglementare in aprilie.

Rivalul lui Uber, Lyft, care a trecut si ea la stadiul de companie publica anul acesta, se afla intr-o situatie similara. De asemenea, aceasta a avut parte de un inceput dur pe Wall Street, impreună cu dous seturi de procese ale actionarilor, ce sustin faptul ca compania a prezentat in mod gresit puterea activitatii sale inainte de intrarea in functiune a ofertei publice. Luni, a fost raportat ca directorul adjunct al celor de la Lyft si-ar fi dat demisia.